Nationaal Media Onderzoek (NMO) publiceert op 22 maart de tweede editie van NMO Mediatrends. Dit onderzoek is een belangrijke bron van informatie als het gaat om het bezit en gebruik van de vele devices en consumptie van mediacontent. Het is ook de basis voor de samenstelling en weging van de doelgroepen in de NMO-onderzoeken waar specifiek panels worden gebruikt (kijken, luisteren en online). Inzichten m.b.t. printmedia komen uit een ander mediaonderzoek met een andere onderzoeksopzet en zijn te vinden in de NMO Print & Merken Monitor (NPMM). NMO Mediatrends en NPMM vormen tezamen een schat aan informatie en zijn een goed vertrekpunt voor een doortimmerde mediastrategie.
Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen. De nieuwe, verrijkte kijkcijfers in Nederland zullen dit najaar live gaan. Deze nieuwste mijlpaal binnen de opzet van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) volgt op een opbouw- en testfase van 1,5 jaar die voldoet aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Lees meer in ons persbericht.
Het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO) staat volop in de steigers. Graag praat het NMO-team jou bij over de laatste stand van zaken. Ben je benieuwd naar de vorderingen, meld je dan aan voor het NMO Webinar op donderdag 7 juli 2022 van 16 tot 17 uur.
© 2023 Stichting KijkOnderzoek